.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهید هاشمی‌نژاد دانشمند پرشور
شهيد هاشمي‌نژاد از دوران كودكي و نوجواني به دانش و معنويت علاقه نشان مي داد. به همين سبب خود را در همين مسير افكند و رهسپار حوزه علميه آيت الله كوهستاني شد. اين حوزه علميه كه در روستای کوهستان در اطراف بهشهر واقع بود، مامن بسياري از مشتاقان دانش و معنويت در آن ...
شهید هاشمی‌نژاد دانشمند پرشور

هفتم مهرماه سالروز شهادت روحاني مبارز سيدعبدالكريم هاشمي‌نژاد است.
شهيد هاشمي‌نژاد در سال 1311 شمسي در يك خانواده مذهبي در شهرستان بهشهر ديده به جهان گشود.

شهيد هاشمي‌نژاد از دوران كودكي و نوجواني به دانش و معنويت علاقه نشان مي داد. به همين سبب خود را در همين مسير افكند و رهسپار حوزه علميه آيت الله كوهستاني شد. اين حوزه علميه كه در روستای کوهستان در اطراف بهشهر واقع بود، مامن بسياري از مشتاقان دانش و معنويت در آن منطقه محسوب مي شد.

شهيد هاشمي‌نژاد در حوزه علميه آيت‌الله كوهستاني با تمام توان به تحصيل و تهذيب نفس پرداخت به طوري كه ديگران را نيز تحت تأثير قرار داد.

شهيد هاشمي‌نژاد پس از مدتي تحصيل در حوزه علميه آيت‌الله كوهستاني به منظور تكميل تحصيلات، رهسپار حوزه علميه قم شد و در آن جا پس از مدتي تحصيل موفق به حضور در مجالس درس آيت‌الله بروجردي و امام خميني شد. آشنايي شهيد هاشمي‌نژاد با امام خميني سبب تحول بنيادي در روحيه و رفتار ايشان شد و يقين كرد كه به سرچشمه دانش و معنويت اصيل دست يافته است.

هنگامي كه رژيم شاه لايحه انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي را به تصويب رساند و عملا با اسلام وارد مبارزه شد، دوران تازه‌اي در زندگي شهيد هاشمي‌نژاد شروع شد زيرا ايشان نيز به پيروي از امام خميني و به عنوان سربازي از سربازان فداكار امام خميني وارد عرصه مبارزه شد و با شور فراوان به مبارزه برخاست. در اين زمان سخنراني‌هاي شهيد هاشمي‌نژاد بسيار شورانگيز و افشاگرانه بود به طوري كه بوي انقلاب و خروش عليه بيداد رژيم شاه از همه كلمات آن به مشام مي‌رسيد.

به همين سبب بود كه شب 15 خرداد كه رژيم شاه، امام خميني را دستگير كرد، به دستگيري شهيد هاشمي‌نژاد نيز مبادرت نمود. دستگيري شهيد هاشمي نژاد به همين مورد محدود نشد و بعد از آن نيز ايشان بارها دستگير و زندانی شدند. رژيم شاه در صدد بود با دستگيري‌ها و شكنجه‌هاي پي‌درپي صداي انقلاب آفرين شهيد هاشمي‌نژاد را خاموش كند ولي هرگز توفيق نيافت و ايشان هربار جسورتر از پيش با سخنراني ها و خطبه‌هاي پرشور خويش، انقلاب را شعله‌ورتر مي كرد.

شهيد هاشمي‌نژاد در جبهه فكري و فرهنگي نيز بسيار فعال و پرتوان بود. وي با تأليف كتاب‌هاي پربار و متعدد تا آن جا كه توان داشت به بيداري مردم به ويژه نسل جوان مبادرت مي‌كرد.

شهيد هاشمي‌نژاد نخستین كتاب خود را در سال 1337 و در26 سالگي تأليف كرد. اين كتاب كه نام آن «مناظره دكتر وپير» بود، با سبكي ويژه و قلمي روان به رشته تحرير درآمد. در اين كتاب شهيد هاشمي‌نژاد سعي كرد انحراف و ابتذال فرهنگ غربي را براي مخاطبان روشن كند.

نام و عنوان ساير آثار شهيد هاشمي‌نژاد چنين است: مشكلات مذهبي روز، درسي كه حسين(ع) به انسان‌ها آموخت، پاسخ به مشكلات جوانان، اصول پنجگانه اعتقادي، راه سوم بين كمونيزم و سرمايه‌داري، ضرورت تشكيلات مبارزه با جهل و ماديت، قرآن و كتاب‌هاي ديگر آسماني، رهبران راستين، مسائل عصر ما، ولايت فقيه، زهرا(س)، مكتب مقاومت، رسالت انقلابي امام حسين(ع)، غروب اندلس و عناوين متعدد ديگر.

شهيد هاشمي نژاد بعد از پيروزي انقلاب اسلامي نيز با تمام توان در خدمت انقلاب قرار گرفت و با منحرفان و دشمنان انقلاب با سرسختي مبارزه كرد. به همين سبب هدف كينه منافقان قرار گرفت و آن‌ها ناجوانمردانه آن دانشمند پرشور را به شهادت رساندند.

منبع: روزنامه جمهوری اسلامی


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسینی خلیلی 9 مهر 1386
انسان بسیار با شخصیتی بود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.